Dagen har spenderats i stallet med goda gubbar!

Tog bossen vid halv 10 och kom fram hel, sen bytte jag om m.m och red kl 11.
Gick helt ok, hon lyssnar bra på mina hjälper (d.v.s hon fattar galopp när jag vill, saktar av när jag vill och stannar när när jag vill) men hon blir liiiite seg ibland.
Hennes form har blivit mycket bättre och det går snabbare för mig att känna hur Thess är och då lista ut vilket sätt jag då ska kunna plocka ner henne lättast på. Så tummen upp på det!
Jobbade henne inte så länge(ca 30 min) men ganska ordentligt och travade värkligen igenom hela kroppen så att hon skulle rörda sig ordentligt.

Sen fixade jag och Becka Thess & Powers man och svans, samt hovskägg och öron!
Båda blev riktigt stiliga, men det tog sin lilla tid, nog upp mot 1 timme sammanligt(?).
Men det var det värt, defenitivt, hehe!

Ska rida imorgon också, kl halv 3!
Drar till stallet runt halv 11 för att kanske vara med på pannkaks-lunch.

I natt ska Elin sova här och vi ska kolla på film snart, efter Grey's Amantomy kl 21.00!
Ska bli riktigt kul!! :DD

Hoppas ni ha r haft en suuuuper dag!
Kram!


Kommentera

Publiceras ej